ارتقاي کيفي دانشگاه ها
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
ارتقاي کيفي دانشگاه ها
نوشته شده در 12 دی 1389
بازدید : 26
نویسنده : مولوی
معاون آموزشي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري گفت: ارتقاي کيفي دانشگاه ها و اصلاح هرم اعضاي هيئت هيات علمي برنامه اصلي وزارت علوم در برنامه پنجم توسعه است.

به گزارش مهر، دکتر حسين نادري منش در ديدار با اعضاي هيئت علمي دانشگاه‌هاي استان البرز با بيان اينکه بايد نگاه ما به آموزش عالي متحول شود، گفت: با شرايطي که از طريق آمايش سرزمين و توزيع مناسب و عادلانه امکانات آموزش عالي در سراسر کشور ايجاد مي شود هر شهروند ايراني در هر نقطه از کشور مي تواند با سهولت به امکانات آموزش عالي دسترسي داشته باشد و در اين صورت انجام اموري از قبيل انتقال و جابجايي دانشجويان ديگر معنايي ندارد زيرا امکانات آموزشي در همه جا تقريباً يکسان خواهد بود.

وي با اشاره به برنامه چهارم توسعه کشور که طي آن مي‌بايست 30 درصد جمعيت دانشجويي کشور (18 تا 24 سال) دانشگاهي شوند، اضافه کرد: در حال حاضر ما به رقم بالاي 30 درصد رسيده‌ايم و تا پايان برنامه پنجم توسعه اين رقم بايد به 40 درصد رسيده باشد که با توجه به کاهش جمعيت دانشجويي 18 تا 24 سال ما قطعا به آساني به اين رقم دست مي‌يابيم و برنامه اصلي ما در برنامه پنجم توسعه ارتقاي کيفي و اصلاح هرم اعضاي هيئت علمي است.
 
معاون آموزشي وزارت علوم با اعلام اينکه آمار دانشجويان کشور از 175 هزار نفر در سال 1358 به سه ميليون و هفتصد هزار نفر در حال حاضر رسيده است، گفت: در حال حاضر27 درصد دانشجويان در مقطع کارداني، 66 درصد کارشناسي، شش درصد در مقطع کارشناسي ارشد و کمتر از يک درصد نيز در مقطع دکترا مشغول به تحصيل هستند در صورتيکه اگر هرم دانشجويي اصلاح شود اين رقم بايد به 60 درصد در مقطع کارداني، 30 درصد در کارشناسي و به همان ترتيب در مقاطع کارشناسي ارشد و دکترا افزايش يابد.
 
وي با اشاره به برنامه وزارت علوم مبني بر به روزرساني سرفصل‌ها و همچنين محتواي دروس دانشگاهي، از طي آخرين مراحل تدوين آيين‌نامه ارتقاي اعضاي هيئت علمي در شوراي عالي انقلاب فرهنگي خبر داد و در پاسخ به سوالي در خصوص چگونگي ارتقاي اعضاي هيئت علمي رشته هاي علوم انساني نيز گفت: در اين آيين نامه علاوه بر مواردي که براي ارتقا اساتيد در همه رشته ها در نظر گرفته شده است، اگر در بخش علوم انساني کتاب با محتوايي ارائه شود، معاونت آموزشي وزارت علوم از چاپ آن حمايت مي کند.
 
نادري منش در خصوص تغيير نام دانشگاه تربيت معلم به دانشگاه خوارزمي نيز اظهار داشت : پيشنهاد تغيير نام اين دانشگاه در شوراي گسترش آموزش عالي تصويب شده و براي تصويب نهايي به شوراي عالي انقلاب فرهنگي ارسال شده است.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: